سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات طلایی گردشگری
اطلاعات طلایی گردشگری 
سایت طلاتور

باغ های خلیج ، پارکی عظیم و رنگارنگ با طراحی آینده‌نگرانه در منطقه خلیج سنگاپور می باشد و در جشنواره جهانی معماری سال 2012 میلادی عنوان ساختمان سال جهان را از آن خود کرده است. این جاذبه جدید در حوزه گیاه شناسی وحفاظت از گونه‎های گیاهی جهان و با نام باغ‌های کنار خلیج (Gardens by the Bay) احداث شده است. این پارک در مساحت بیش از 250 هکتار از زمین‎های احیا شده در مرکز سنگاپور، مرکز گیاه‌شناسی است که با درختانی غول‎پیکر خورشیدی به ابعاد 25 متر در 50 متر همانند ساختمان‎های درختی بر چشم‌انداز عمومی این منطقه تسلط دارند. می‌توانید با قدم زدن روی بناهایی به نام ابردرخت از چشم‌اندازی خیره‌کننده به محوطه باغ‌ها لذت ببرید.

جنگلی از ابردرختان

بازدید کنندگان در هنگام ورود به پارک با جنگلی از ابردرختان که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است مواجه می شوند که ارتفاعی به اندازه 25 و 50 متر دارند هر ابردرخت یک باغ عمودی است که از سرخس ها، درختان مو، ارکیده ها و سایر گیاهان تشکیل شده که به دور اسکلت بنفش رنگ این سازه ها پیچیده شده است. هر ابردرخت به گونه ای طراحی شده تا عملکردی مشابه با یک درخت واقعی را داشته باشد و هر یک از آن ها دارای سلول های فتوولتایی هستند که انرژی مورد نیاز پارک را تامین می کنند. این ابردرختان هم چنین آب را در فصول پر باران جمع آوری کرده و برای آبیاری پارک یا فواره ها در اختیار قرار می دهند. هم چنین می توان با استفاده از آسانسور خود را به پل رابط بین دو آسمان خراش رساند.

باغ های خلیج

باغ های خلیج

 

جنگل ابر

در کنار جنگل ابردرختان، می توان دو گنبد زیستی با آب و هوای کنترل شده یافت. یکی گنبد گل که هوای آن 23 تا 25 درجه سانتی گراد است و تعدادی از گیاهان مدیترانه ای، استرالیایی، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی را در خود جای داده است. جنگل ابر یک گنبد ساخته دست بشر با آب و هوای کنترل شده است که آب و هوای سرد و مرطوب قله کوه های استوایی با ارتفاع 1000 تا 3000 متر از سطح دریا را ایجاد می کند.

در هنگام ورود نسیم دلپذیری از هوای خنک و منظره بزرگترین آبشار سر پوشیده جهان به ارتفاع 35 متر به بازدید کنندگان خوش آمد می گوید. بازدیدکنندگان با استفاده از آسانسور به دنیای گم شده که باغی پر از سرخس و خزه است وارد می شوند و سپس با استفاده از راهروی هوایی پایین می آیند و در همین حین مناظر زیبایی از پارک را مشاهده می کنند. در میان راه، غار کوه کریستالی قرار دارد که با استلاکتیت ها، استلاگمیت ها و کریستال های توخالی تزئین شده است. سپس بازدیدکنندگان وارد اتاق ویدئو می شوند که اثر تغییرات اقلیم را بر آب و هوای مناطق مرتفع نمایش می دهد. بلیط های جنگل ابر به قیمت 28 دلار سنگاپور فروخته می شوند. 

بلندترین آبشار سرپوشیده
 

نمونه هایی از تنوع گیاهی سراسر جهان در باغ های خلیج سنگاپور :

 

باغ های خلیج سنگاپور

باغ خلیج

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور

باغ های خلیج سنگاپور


[ دوشنبه 96/7/3 ] [ 7:29 عصر ] [ طلاتور ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب